onsdag 4. desember 2013

Luke 4: Ny bestemorrute


Beklager i dag ble det sent med ny luke i teppekalenderen vår,
men her kommer den altså;
Bedre sent enn aldri :-)


Denne ruta som går i brunt og mint trenger vi tre av.
Men se på bildet under, den ene av dem har 
flammegarn i midten.

Det er nok et riktig resteteppe dette :-)
Hun har brukt det hun hadde for hånden min gammeltante
Kristine fra Amerika.


 I midten av teppet går det også igjen dette flammegarnet, så da spørs det hva vi skal gjøre?
Jeg tror jeg vil hekle alle de tre rutene i mint og brunt likt,
 og så får jeg se hva jeg gjør med midten etter hvert.



Den okergule fargen som vi brukte i de tre første rutene ( 1. desember)
 er ikke så mye brukt i teppet, så det er jo en mulighet å bruke den litt mer rundt 
omkring der hvor flammegarnet dukker opp også.
Her får det bli litt opp til hver enkelt.
Lykke til :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig:)
Klem Merete

Unknown sa...

Ja hei dette går foreløbigt fint.Har lagt ut fargene på bloggen min.legger også rutene ut etter vert:))))Koser meg veldigt med dette.fin kveld.

aud sa...

Sååå fint dette teppet, en gang skal jeg hekle et slik selv, håper jeg:)

Fågel Blå sa...

Otroligt fint!
Kramar Kathrine

Bergheim sa...

Aha,, Nå skjønner jeg. En koselig bestemorrute for hver dag i desember!! Koselig. Og koselig oppredd seng. Her kunne man sove til solen traff en midt i fjeset. Ha en nydelig dag.

Unknown sa...

Dette vil jeg være med på men har ikke hatt tid til å tittet innom før nå- så jeg håper jeg kan finne det igjen her på nyåret og henge meg på etter dere da :) Har hatt huset fullt med folk i noen dager- og det har jo vært koselig men ikke mye tid til annet :)

Skal i hvert fall skaffe garn og heklepinne nå da.

Ønsker deg en vakker dag

Klem Monica