mandag 18. november 2013

Rødrutete sengetøy


Nå er det snart tid for å ta fram det rødrutete sengetøyet igjen.
Jeg gleder meg til å lage enkel julestemning på soverommet med det i hovedrollen.


 

Noen furukvister, kongler og røde epler i tillegg så blir det jul.
I år har jeg lyst til å kjøpe ei julestjerne som kan lyse fint i vinduet også, det blir nok koselig.




 Jeg er nok over gjennomsnittet glad i rødrutete tekstiler.
I mange år har jeg hengt opp rødrutete gardiner på kjøkkenet til advent,
og for to år siden fant jeg endelig rødrutete sengetøy som jeg hadde lett etter i mange år.

 


Jeg kjøpte mitt på Bohus,
men i fjor fant jeg ut at de også hadde røde ruter på Skeidar,
da grep jeg sjansen og kjøpte et sett for dobbeldyne på salg, men stor var skuffelsen 
da jeg kom hjem og oppdaget at det var et enkelt sett jeg hadde kjøpt. 
Så jakten på rødrutete sengetøy fortsetter i år også ;-)




19 kommentarer:

Unknown sa...

Nydelig Monica- du har jo vunnet med dette :) Lykke til med jakten på sengetøyet.

Du er en herlig inspiratør :)

Ønsker deg en nydelig uke

Smil og klem Monica

Unknown sa...

Rødrutete sengetøy er koselig til jul. Har lett etter akkurat det riktige selv i flere år. Ikke funnet det enda jeg heller. Men har kjøpt ett med "feil" ruter bare for å ha røde ruter på senga til jul.
Det du har funnet ser fint ut, så spørs om jeg ikke må til Bohus jeg også før jul. Takk for info om hvor du kjøpte det.
Vennlig hilsen Marit

Lene i Annekset sa...

Så koselige bilder fra soverommet ditt! Nydelig overlaken du hadde der, det var så fint sammen med det rutete sengetøyet! Skjønner nesten ikke helt at det snart er advent, hvor har dette året blitt av???? Fin ny uke til deg, Monica! :)

fru. Lærum sa...

jeg er ikke glad i rødt engang, men der fikk du meg til å forandre mening....nå ønsker jeg meg også :-)

klem tone

Anonym sa...

Så nydelig! Ble inspirert til å finne sånne sengklær. De gir jo fin julestemning på soverommet :-)
*Hilde*

Signes sammensurium sa...

Herlige bilder! Du er kjempegod, sånn sengetøy ser lekkert og julete ut!
Ha en fin førjulstid!

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så fint det er med sånt sengetøy til jul. Litt nostalgisk også ♥ Det liker vi :)
Jeg har også rødrutete gardiner til kjøkkenet og nå er det jammen ikke lenge igjen til de skal henges opp!

Mia, New Room Interior sa...

NYDELIG, du tar så fine bilder av koselige rom! :-) Bli med i Give Away hos meg, har et par ting med røde ruter i nettbutikken ;-) KLEM

Sylvia sa...

Skikkelig julesoverom dette Monica.Nydelig. Skal bli kjekkt å pynte til jul igjen og ikke minst adventstida.

Sylvia

Anonym sa...

Nydelig:)
Dette så bare kjempe innbydende ut og vakre bilder:)
Ønsker deg en herlig Tirsdag
Klem Merete

Ruths datter sa...

Så vakkert,og for en nydelig stemning. Flinke du.
Klem

Mor Inger`s hus sa...

Helt nydelig.

Jeg elsker også det rødrutete, og soverommet ditt er jo bære lækkert.

Klem Inger

Tante Titti sa...

Ja, det gleder jeg meg til også!!
Flotte bilder med deilig stemning!
Ønsker deg en riktig fin helg!
Titti-klem

PillePalle sa...

Så koselig og romantisk.

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Åhh disse bildene fra soverommet med rutet sengtøy og gamle overlaken er som balsam for sjelen! Ren nytelse!!!

Ha en fin adventstid.

Klem fra Hjørdis

Bergheim sa...

Kjempekoselig. Savner deg litt på bloggen. Selv om jeg selv har hatt en aktiv høst med mindre tid til blogging og stæsj, er det alltid koselig å ta noen pust i bakken for å hente inspirasjon. Og din blogg er en av mine favoritter. Men vet jo at dere har mye arbeid og at ting tar tid. Håper på et herlig juleinnlegg fra det nye kjøkkenet ditt snart. Nyt adventhelgen og kos deg.

Gårdsjenta sa...

nydelig julepynta soverom :) det var bare helt herlig :)

Fågel Blå sa...

Så otroligt vackar bilder!
Önskar dej en fin Advent
Kramar Kathrine

Maria - Min oldemors hus sa...

Så fristende det så ut å legge seg i den senga med ei god bok. (",)
Ønsker deg ei trivelig førjulstid. Jeg ser fram til å henge opp krystallene jeg hekla i løpet av adventstida i fjor.