søndag 22. september 2013

Sommerglimt og "at jeg kunne være så dum"


Har lenge tenkt jeg skulle vise noen glimt fra årets sommer her på bloggen,
men før jeg rakk det var jeg dessverre så uheldig, eller dum kan man vel si, at jeg klarte å miste
så og si alle bildene mine fra de siste 8 årene. Dette skjedde da den eksterne harddisken  min
plutselig sluttet å virke. Og dumme meg hadde bildene lagret bare på den. 



Alt jeg har igjen av de siste åtte åras bilder var enten  på mobilen eller lå fortsatt på kameraet.
Noen har jeg også liggende på dropbox, men det er forsvinnende lite 
i forhold til det som kanskje har gått tapt for alltid.



Jeg har et lite håp om at jeg kan få bildene tilbake da disken 
nå er innsendt til et firma som skal prøve å redde den. 
 Jeg håper virkelig på positivt svar fra dem snart,
og krysser både fingre og tær for at det går bra.
Så et veldig godt tips til alle som er innom:
lagre alt du er redd for å miste 
på minst to plasser!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Uff...så utrolig trist, håper virkelig det vil ordne seg for deg!
For noen utrolig koselige bilder og den gamle grønne vekkerklokken var nydelig:)
Ha en herlig søndag
Klem Merete

Sylvia sa...

Uff for et mareritt Monica. Håper du får bildene dine tilbake. De du har lagt ut her er iallefall alldeles nydelige.

Sylvia.

Fågel Blå sa...

Du har det så otroligt vackert i ditt ham njuter av dina fina bilder!
Önskar dej en fin Dga!
Kramar Kathrine

Fru Lykle sa...

Huff så trist! Krysser fingrene for at det ordner seg, det samme skjedde med oss for noen år siden og vi fikk igjen veldig mange av bildene. :-) god søndag!

fru. Lærum sa...

oi,oi,oi.....dette kjente jeg litt på, og ble litt engstlig!

jeg håper og krysser fingrene at det går an å få ordnet med den og at du får igjen alle bildene.

og nydelige bilder du viser :-)

klem tone

Signes sammensurium sa...

Oj, så trist, håper det ordner seg, du tar jo så vakre bilder! Krysser alt jeg har for deg!
Hilsen Signe.

PillePalle sa...

Nei, hvor var det trist! Stakkars deg.
Ønsker deg en fin søndag likevel. Klemmer fra PillePalle

Underberget sa...

Kjempefine bilder som vanlig, men uff så trist å miste SÅ mange gamle bilder da!

elviras drops sa...

Å nei, håper verkeleg at de ordnar seg. Ein tenker jo at bilda er ganske trygge på ein ekstern harddisk, har sjølv mange bilder som er lagra kun på ekstern...Eg synes det er veldig vanskeleg å vere ajour med denne bildelagring. Bilda ligg ofte lenge på datamaskina før eg får kleia meg til å kopiere dei til ein ekstern harddisk. Trur eg må ta meg ei økt i kveld:-)
Kjempefine bilder du viser her. Klem frå mari

Landcharm sa...

Det hørtes ikke bra ut. Regner med at de bildene var like fine som disse, så da er det et stort tap. Håper du får en fin søndag.

amo sin blogg sa...

Uff, det er min store skrekk å miste bilda. Så no har eg to eksterne harddiskar, ein heime og ein på hytta.
Bilda dine idag er nydelege !
Vakre behagelege fargar i interiøret :)

Fin sømdagskveld frå Anne-Mari

Elisabeths Borg sa...

Huff dette er jo skrekken!!! krysser fingrene for at det ordner seg. Det er slikt man ikke tenker over FØR det er for sent.

Klem fra Elisabeth

Halsebøstua sa...

Guuud, så irriterende med den harddisken! Og jeg har opplevd akkurat det samme og er nå klok av skade. Det vil si etterpåklok... Heldigvis mistet jeg bare bildene fra 2010 siden alt før dette var lagret andre plasser i tillegg. Men uheldigvis var det masse bilder av dattera vår fra hun var 9-20 mnd. Kjempebittert og jeg fikk beskjed om at det ville koste minst 10000kr å få bildene tilbake. Hvis det i det hele tatt var mulig.

Unknown sa...

Åhh så ergerlig. Håper du får positive nyheter. For du har VAKRE bilder :)

Ønsker deg en fin og glad uke

Smil og klem Monica

Tante Titti sa...

Å nei å nei.... Der ga du iallefall meg en skikkelig vekker. Jeg har også alle bildene mine lagret på en ekstern disk - og bare der.... Gulp - på tiden å skaffe seg flere lagringsplasser :/
Håper virkelig de klarer å berge bildene dine!
Titti-klem