lørdag 1. desember 2012

Luke 1: Snøkrystall


Fin snøkrystall som hekles ferdig på bare 3 omganger.





 Snøkrystall
Design: Ukjent.
Hekle 10 luftmasker, ta sammen til en ring med 1kjm.
1.omg: 3 lm (=1 st), 23 st omkring ringen, 1 kjm i 3. lm. 
2 omg: 15 lm, 1 fm i 10. lm fra nålen X 5 lm, hopp over 2 st, 1 fm i neste st, 15 lm, 
1 fm i 10. lm fra nålen X. Hekle mellom X'ene 6 ganger til, avslutt med en 4-dst i samme m som kjm.
3.omg: 3 lm (=1 st) X hopp over 2 lmb, 7 st + 5 lm + 1 fm i den siste st + 7 st omkr neste lmb (øret) X.
Hekle mellom X'ene 6 ganger til, hekle så mellom X'ene en gang til 
men avslutt med 6 st istedet for 7, 1 kjm i 3.lm. 


 

 I Luke 2 kommer det oppskrift på et lite 
Snøfnugg.

Trekninga av loppe-gi-bort'ene kommer i morgen :)) 


9 kommentarer:

Linda sa...

Oj,dette var en koselig julekalender.Koselig,den vil jeg prøve,flott med kun tre omganger:)
Ha en fin kveld!

Mira sa...

Tusen takk, den vil eg prøve på i morgen.

God natt, A menneske eg.

Klem,

Merethe sa...

Å så søt...må ut å hente meg heklegarn og heklenål i morgen da...ut er ut i hobbyhuset. :) Nå er det så kaldt ute at jeg blir inne i sofakroken i kveld. Blitt vinter her på hedmarken..iallefall kuldemessig. Koselig julekalender du har tenkt å ha her. :) God kveld og en nydelig første søndag i advent i morgen. Klem Merethe

Synøve sa...

Er ikke noe heklefantom, men denne så overkommelig ut - må prøves:)

Anonym sa...

Utrolig koselig Julekalender:)
Vakker snø-krystall:)
Klem Merete

Unknown sa...

Kjempefint!! :))

fru. Lærum sa...

gurimalla så fint!
skulle ønske jeg kunne hekle noe så flott og fin bruksmåte :-)

klem tone

Maria - Min oldemors hus sa...

Takk skal du ha, det var artig å hekle litt igjen etter storstrikking av kopptuer fram mot jul. (",) Denne gikk både fort og greit, så jeg tror jeg lager et par til med det samme.

Gleder meg til neste, dette er artigere enn å åpne luker på sanitetens julekalender. (",)

Olivia sa...

Vilka fina snökristaller du gör. Jag har också hekklet (virkat) en del sådana i år. Jag har också en kalender på min blogg. Visst är det kul att göra?