onsdag 25. mai 2011

Ved siden av det blå skapet


Jeg har det med å ta masse bilder som aldri kommer hit til bloggen, men i dag tenkte jeg at noen av dem alikevel skal få komme med. Ved siden av det blå skapet var planen å ha et bord, og Carl Larsson- bildet skulle henge over det. En dag jeg holdt på å male på gjesterommet fant jeg bordet. Du kan se det på bildet under her.


Det var malingsbordet mitt som skulle få den ære å stå her på praktrommet :)) Jeg oppdaget at under den oransje malingen på bordplata var det en lys syrinlilla farge, og den fikk jeg plutselig veldig lyst til å se om jeg kunne få fram. Det ville jo passe veldig godt til sengeteppet med syrinene, og de lyse fargene ellers i rommet.
Så da var det bare å ta varmluftspistolen fatt.


Det var ikke så lett å skrape av lagene med maling uten å skrape av det laget jeg ville beholde, men slik ble altså bordplata. Ganske fin egentlig, men mer trehvit enn jeg hadde tenkt da.


Slik ble bordet, og jeg bestemte meg for at det skulle få stå her på gjesterommet, men det måtte ha en stol til. Etter å ha prøvd forskjellige stoler falt valget på denne. Det ble nok en klatretur på hemsen, over båten og opp den bratte hønsestigen for å få  tak i den. Valget var nok ikke helt selvsagt, da den er den av stolene mine som er i aller dårligst stand, se bare på bildet under :))



Bare ett av beina er så langt som det skal være. og det mangler to tversoverliggere mellom bena, men jeg synes det er en alldeles nydelig, gammel stol så den skal repareres. Og med brune senger så kan det kanskje passe med en brun stol til, selv om den har en annen stil og nok kommer fra en annen tid. (Her får dere se den flotte bygningsradioen jeg hører på når jeg maler også ;)) Den har ihvertfall veldig bra lyd).



Det kan kanskje bli bra til slutt dette, men vet dere hva? Jeg har egentlig allerede en annen plan på gang. Jeg har nemlig fått kjøpe et aldri så lite praktmøbel av min søster og det skal dere få se etter hvert, tror det vil bli veldig fint her på gjesterommet.


Ooops, litt av hvert som ble med på dette bildet, blant annet den svarte ledninga til radioen ;))


8 kommentarer:

irene sa...

Bare sååå fint!
Klem Irene

Tove `blogg verden sa...

*Elsk* <3 Nydelig rom!!!
Klem Tove

Unknown sa...

Wowie!! Patina. I like!!

Hulda sa...

Nå har jeg kosa meg med fantastiske bilder fra rommet du har pussa opp. Så herlig det er der. Og så vakkert med blomster på dørhåndtaket, blomster på nattbordene, ja, på de fleste steder. Virkelig skjønt det gamle bordet ditt også. Kan tenke meg det var en stor jobb med det. Skjønne vinklinger på bildene!

Mamsens hus sa...

Hei :)
Nydelig!
Fantastiske møbler du har, og en flott jobb du har gjort med bordet. :)

Siren sa...

Så nydelig, du har virkelig sansen for de lekre detaljene. Bordet ble kjempefint, så lurt å få frem syrinfargen. :)

Mom`s garden sa...

Så nydelig det ble:-))


Tkk for koselig hilsen hos meg.

klem

Mia, New Room Interior sa...

Så flott! Gøy å se litt underveisbilder også!! Elsker det skapet ditt, og fargen på det! :-) Klem