onsdag 24. november 2010

Gammel kjøkkenbenk på soverommet


Den gamle kjøkkenbenken jeg fortalte om her er nå kommet inn i varmen etter en heller kald oppussingsperiode i garasjen og noen malingsstrøk nede på kjøkkenet.


Plana var egentlig å male den hvit med uttynnet heftgrunn og pusse den litt, men underveis i skrapinga kom den lysegrønne originalmalinga mer og mer fram og jeg hadde ikke hjerte til å  male over den. Bestemte meg etter hvert for bare å male den hvit innvendig.

Men på mitt varme terakottafargede kjøkken så hvitt aldeles for hvitt ut til den duse grønne fargen og jeg blandet i litt elfenben og det så ganske bra ut, men vel oppe på soverommet der det er fargen letthet som dominerer, ser den alt for gul ut. Så det er ganske sannsynlig at det blir noen malingsstrøk til på denne karen etter hvert.


Men foreløpig er jeg såre fornøyd med å ha fått et ekstra oppbevaringsmøbel på soverommet, koselig å ha noe å sette lys og blomster på også.


Har hatt tanker om både nettingdører, forheng og trekasser i hyllene, men da huntonittplata i bakveggen ble byttet ut med panel synes jeg det ble så fint at den skal få være som den er, og så skal den jo fylles med innhold etter hvert.




4 kommentarer:

Hulda sa...

Dette var jo skikkelig flott! Nydelig, sjarmerende benkeplate, og så fint som det ble med panelet i bakgrunnen. Virkelig flott!

Sylvia sa...

Åååå denne var rålekker Monica:-)
Stilig at du har beholdt det "slitte" preget
på toppen!!

Merete/Scrappeguri sa...

Nydelig ble den Monica! Benkplata var kjempefin -liker så godt den orginalfargen.

irene sa...

Ååååå så med en gang att dette var en blogg jeg ville fölge!
Ha en fin lördagskveld!

Irene